Varaa aika

Hammassärky tai -tapaturma

Kun odottamaton hammassärky tai tapaturma iskee, me olemme apunasi.
Hammassärky ilmaantuu usein ennalta odottamatta. Kun hammassärkyyn liittyy turvotusta, on syytä hakeutua nopeasti hoitoon; turvotus on merkki tulehduksesta, joka saattaa aiheuttaa vakavankin tilanteen. Hoidamme hampaiden tapaturmat ja lohkeamat. Jos hampaasta lohkeaa pala näkyvältä paikalta, useimmat haluavat saada hampaan heti kuntoon. Toisinaan lohkeama voi aiheuttaa kipua ja se tulee paikata mahdollisimman nopeasti.

Kaikki lohkeamat eivät kuitenkaan vaadi välitöntä hoitoa. Jos hampaassa ei tunnu kipua, voi vaivan kanssa hakeutua hammaslääkärin vastaanotolle myöhemminkin. Jos hammas heiluu tai irtoaa, tulee hammaslääkärin vastaanotolle hakeutua välittömästi.

Särky- tai tapaturma-aika on tarkoitettu esimerkiksi särkevän hampaan hoitoon tai suun alueelle tulleen tapaturman ensiavuksi.

Odottamaton hammassärky tai hammastapaturma: Kuinka toimia ja missä saa parasta apua?
Hampaat ovat yksi niistä kehomme osista, joihin emme välttämättä kiinnitä huomiota, kunnes kohtaamme ongelmia. Odottamattomat tilanteet, kuten hammassärky tai hampaiden tapaturmat, voivat olla sekä pelottavia että kivuliaita. Onneksi Valkea Hampaassa on parhaat ammattilaiset, jotka ovat erikoistuneet näihin äkillisiin tilanteisiin ja tarjoavat nopeaa ja ammattimaista apua.
Hammassärky – ennakoimaton mutta yleinen vaiva
Hammassärky voi iskeä milloin tahansa – keskellä työpäivää, yöllä tai jopa lomalla. Se voi johtua useista syistä: reikiintymisestä, viisaudenhampaan puhkeamisesta, ientulehduksesta tai jopa hampaiden narskuttelusta. Kun hammassärkyyn liittyy turvotusta, se on merkki siitä, että kyseessä on tulehdus. Tulehdus voi aiheuttaa vakaviakin ongelmia, jos sitä ei hoideta pikaisesti.

Hampaiden tapaturmat ja ensiapu
Lohjennut hammas voi olla esteettinen huolenaihe, varsinkin jos lohkeama sijaitsee näkyvässä kohdassa suussa. Mutta sen lisäksi, lohkeama voi olla kivulias ja voi aiheuttaa tulehdusriskin. Jos hampaassa on pienikin särö tai lohkeama, on tärkeää saada se arvioitua hammaslääkärin toimesta.

Valkea Hammas – Ammattitaitoinen hammaslääkäriasema Kempeleessä
Kun kohtaat hammassäryn tai hampaiden tapaturman, yksi parhaista paikoista saada hoitoa Pohjois-Pohjanmaalla on Valkea Hammas. Tämä moderni hammaslääkäriasema sijaitsee strategisesti Kempeleessä, Oulun lentokentäntien varrella, mikä tekee siitä helposti saavutettavan niin paikallisille kuin matkustavillekin.
Valkea Hampaan vahvuus ei ole vain sen sijainnissa. Asiantunteva tiimi, joka koostuu kokeneista ja ammattitaitoisista hammaslääkäreistä, takaa korkealaatuisen hoidon ja yksilöllisen palvelun jokaiselle potilaalle. Heidän tavoitteenaan on paitsi hoitaa akuutteja tapauksia, myös edistää suun terveyttä ja hyvinvointia.

Kuinka toimia kun on hammassärkyä tai sattuu tapaturma?
Akuutin hammassäryn tai suun alueen tapaturman sattuessa on tärkeää toimia nopeasti. Valkea Hammas tarjoaa erikoisaikoja juuri näitä tilanteita varten, mikä mahdollistaa nopean hoidon saamisen. Kaikki ajat eivät näy, eivätkä ole varattavissa nettisivuiltamme, joten soita p. 040 161 2000 niin järjestämme sinulle mahdollisimman pikaisen avun.

Yhteenveto
Hammassärky ja tapaturmat voivat olla haastavia kokemuksia. Kuitenkin, tieto siitä, että apua on saatavilla ja missä se on parhaimmillaan, voi tehdä kokemuksesta vähemmän stressaavaa. Valkea Hammas Kempeleessä tarjoaa paitsi laadukasta hoitoa, myös rauhallisen ja ammattimaisen ympäristön, jossa potilaan hyvinvointi on etusijalla.

Kipeästi hammashoidon tarpeessa?

Vihiluodontie 261,
90440 Kempele

(Oulunsalon lentokentäntien varrella)